Tuesday, October 13, 2009

DNES TROCHU OSOBNĚJI

Původně jsem chtěl analyzovat závažné psychosociální téma a tím je, že většinou připadne bollywoodský festival na termín, kdy mám narozeniny. Od jisté doby se ve slavení životních mezníků moc nevyžívám (ostatně zajímavý článek na toto téma nedávno vyšel v novinách - odkaz zde), takže mi to vlastně vždycky přišlo vhod. Chtěl jsem napsat větu, že již od roku 2005 se každý ročník strefí do toho mého pofidérního výročí, ale letmý pohled na rekapitulaci minulých ročníků Festivalu mě vyvedl z omylu - loňský Festival bollywoodského filmu končil v neděli 12. října. Ha - a proč si ho tedy tak zřetelně pamatuju?

Tehdy jsem v pondělí v deset ráno dorazil do hotelu Paříž s úkolem vyzvednout pana Kabira Bediho se ženou a odvézt je na letiště. Čekám tam v té luxusní lobby, piju kafe, venku čeká luxusní fáro, pořád nic - vtom se otevírají dveře výtahu plného kufrů a vystupuje Kabir s pozdravem: “Happy birthday, Radim!” Málem jsem omdlel, co bych zastíral. Byl to první člověk, který mi loni pogratuloval a potěšilo mě, jak to perfektně zapadlo do celé jeho návštěvy našeho Festivalu - pokaždé přátelský a skromný, zároveň i sečtělý, profesionální, zábavný, vstřícný. Bylo to pro nás velmi příjemné překvapení, člověk má přece jen občas z toho hvězdného prachu obavy… Nicméně tehdy již šlo o průvodní znak pokračující globalizace a oblíbenosti sociálních sítí, podrobnosti si ovšem nechám s dovolením pro sebe ;-)

Tentokrát připadlo výročí mého narození na druhý festivalový den, měl jsem toho hodně, byl jsem rozlítanej, ale pak nastala hodina H a na indickém velvyslanectví se opět sešlo početné publikum filmu Bobby a poté, co jsme jej se Sangitou uvedli, nastala drobná diverzní akce mých kolegyň a kolegů, kteří mi před obecenstvem poblahopřáli a předali dárek - tričko se Shah Rukhem! Vždycky jsem si ho přál, děkuju moc! ;-)

Zítra promítáme naposledy na indické ambasádě a to od 19 hod. film Holič Billu - a opět upozorňujeme, že dveře sálu se otevřou z bezpečnostních důvodů (na velvyslanectví nutných) pouze na půl hodiny - od 18.30 do 19h, nechoďte proto příliš brzo, ať nemusíte venku mrznout (přeci jen se nám to počasí docela zhoršilo). Upozorňujeme, že kapacita místnosti je omezena na 150 míst. Děkujeme za pochopení ;-)

Radim

Fotky z prvního dne k prohlédnutí zde (c) Sadiie


No comments:

Post a Comment